In primul rand ce reprezinta de fapt notiunea de vending?
Vending-ul este in mare, un proces de vanzare retail prin intermediul unor automate, fie ele de cafea, sucuri, produse alimentare ambalate (gen snacks-uri) care se lasa in custodie sau prin inchirierea de catre un furnizor diversilor retaileri de genul: buticuri, magazine, birouri, spatii comerciale, clinici etc. Se pune problema in continuare ca acel furnizor sa gestioneze intr-un mod eficient, rapid, exact, vanzarile pe care le fac aceste aparate de vending si care sunt ale lui. Astfel de furnizori sunt cei carora Cloudway.ro li se adreseaza acum si aici, in aceste randuri. Este bine stiut faptul ca astfel de aparate au diverse contoare, fie ele mecanice sau digitale, contoare generale sau partiale pe fiecare produs in parte (cum ar fi cazul, de exemplu la unele expresoare de cafea). Unele aparate de vending au telemetrie pentru contoare si in acest mod pot fi citite automat de la distanta direct de pe server, fara sa fie necesara prezenta fizica a unui agent la locatia aparatului. Aceste contoare numara cantitatea vanduta din produsul sau produsele pe care le ofera. De regula furnizorul lasa in custodie sau inchiriaza astfel de aparate clientilor sai, ofera consumabile, materie prima la diverse preturi clientilor in functie de vanzarile pe care acestia le fac, impartind castigul cu respectivii clienti sub forma de comision sau discount. Astfel de furnizori au angajati unul sau mai multi agenti de vanzari care se ocupa cu aprovizionarea cu materie prima a acestor automate de vending distribuite la clienti (cafea, lapte, ceai, ciocolata, zahar, pahare, palete, capace etc), extrag contoarele aparatelor de vending de la o facturare la alta eventual incaseaza bani de la clienti conform diferentelor de contoar, au grija sa stie cand trebuie sa aprovizioneze cu materie prima clientii, consumurile fiind de regula destul de dinamice.
Fiecare astfel de furnizor stie de fapt ca pentru a gestiona destul de multe astfel de aparate de vending cum ar fi expresoarele de cafea este nevoie de un software puternic dedicat acestui gen de afacere care sa il ajute in munca de zi cu zi atat pe el ca furnizor cat si pe angajatii sai astfel incat acestia sa se concentreze doar pe afacere si dezvoltarea ei, pe aducerea de noi clienti zi de zi pentru ca tot procesul de contorizare, gestionare, facturare, incasari, stocuri le este asigurat de Cloudway.ro. In plus la expresoarele de cafea care au si contoare partiale (de fapt un astfel de expresor sau automat de cafea este o unitate de productie deoarece consuma materie prima si scoate produse finite, materie prima care poate fi si sub forma de capsule) se poate tine gestiunea si produselor vandute conform acestor contoare partiale. Fiecare expresor sau automat de cafea in functie de modelul acestuia are la baza un retetar pentru fiecare produs finit al sau. Cu ajutorul acestor retetare, al bonurilor de consum de materie prima generate automat la citirea contorului pentru un anumit retetar se pot obtine consumuri si stocuri exacte de materie prima si produse finite vandute. Cloudway.ro prin modulul sau de gestiune productie, gestiune stocuri, facturare ofera exact instrumentul necesar acestei afaceri, se pot memora numerele seriale ale aparatelor alocate pe fiecare client in parte, se pot memora contoarele generale si/sau partiale pentru fiecare aparat alocat clientilor, agentii au posibilitatea sa factureze si sa incaseze in timp real in teren, utilizand o tableta sau smartphone, operarea in gestiune realizandu-se instant.
Datorita faptului ca programul de facturare si gestiune Cloudway.ro este online si accesibil de pe orice device conectat la internet (smartphone, tableta, PC, laptop), dezvoltarea afacerii la nivel national sau chiar international nu mai este o problema. Cu Cloudway.ro se poate tine si evidenta pieselor de schimb, a comenzilor de reparatii (RMA) pe care furnizorul le asigura pentru clientii sai.
Cum procedeaza agentul de vanzari cand viziteaza un client? Pentru a vedea si a intelege cat de usor este sa introduci un contor si sa generezi automat printr-un clic documente (aviz, factura, factura cu chitanta) pe baza acelei citiri va recomand sa vizualizati videoclipul de mai jos. Accesand din ecranul principal al aplicatiei pictograma Documente Clienti apoi Citiri Contoare si Adauga Citire, agentul va selecta un client din lista de clienti care ii sunt alocati, apoi va alege terminalul (aparatul de vending) din lista de terminale alocate anterior acelui client si retetarul din lista de retetare alocate anterior pe acel terminal. Initial va scrie contorul existent si contorul nou dupa care se va citi doar contorul nou deoarece precedentul va fi memorat in baza de date. Pe baza citirii contorului, agentului i se recomanda cantitatile de materie prima care ar fi necesare sa le lase la client, cantitati pe care acesta le poate modifica. Printr-un singur clic poate genera automat aviz sau factura sau factura cu chitanta pentru materia prima lasata clientului dar si pentru cantitatea de produse finite vandute de catre terminalul sau terminalele de vending ale clientului respectiv. Fiecare agent de vanzari este de fapt o gestiune pe care pot fi urmarite in timp real stocurile cantitative si/sau valorice, veniturile realizate de fiecare agent intr-un interval de date selectat.
Pentru a va usura si mai mult munca va importam in mod GRATUIT agentii de vanzari, clientii, produsele finite, retetarele, va alocam clientii pe fiecare agent de vanzari, va alocam terminale de vending pe fiecare client in parte, va alocam retetare pe fiecare aparat de vending, va ajutam sa stabiliti discount-uri pentru fiecare client astfel incat sa aveti preturi de vanzare personalizate pe fiecare client in parte.